پیرچشمی و کوری

پبرچشمی و کوری

آیا پیرچشمی می تواند باعث کوری شود؟

پیرچشمی و کوریپیرچشمی از دست دادن بینایی از نزدیک مربوط به سن است. معمولاً در حدود 40 سالگی متوجه تغییرات می‌شوید. جای نگرانی نیست و تقریباً همه در طول زندگی خود دچار آن می‌شوند. اما آیا پیرچشمی تا زمانی که اصلاً نتوانید از نزدیک ببینید به پیشرفت خود ادامه می دهد؟

پیرچشمی تدریجاً کیفیت بینایی شما را تغییر می دهد.

پیرچشمی معمولاً تا حدود 60 سالگی به پیشرفت خود ادامه می‌دهد. اغلب بر کیفیت زندگی تأثیر می‌گذارد، به‌ویژه مجبور هستید هر جا که می‌روید عینک مطالعه همراه خود داشته باشید. علاوه بر این، از آنجایی که بینایی شما می تواند در طول سالیان متمادی تغییر کند، ممکن است مجبور شوید چندین بار نسخه عینک خود را تغییر دهید. با این حال، این وضعیت دائماً پیشرونده نیست. بنابراین شما دید نزدیک خود را به طور کامل از دست نمی دهید یا به دلیل پیرچشمی کور نمی شوید.

پیشرفت از دست دادن بینایی مطالعه

اگرچه عامل خطر اصلی پیرچشمی، به زبان ساده، سن شما است، اما برخی تحقیقات نشان می‌دهند که اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز می‌تواند در این امر نقش داشته باشد. پیرچشمی به این دلیل رخ می دهد که عدسی طبیعی در چشم شما شروع به از دست دادن خاصیت ارتجاعی می کند. این مشکل در طول زمان پیشرفت می کند. با این حال، پیرچشمی ممکن است در افرادی که در معرض مقادیر بیشتری از اشعه ماوراء بنفش قرار دارند، به ویژه در افرادی که نزدیکتر به خط استوا زندگی می کنند، زودرس رخ دهد. این مساله به این دلیل است که گرمای پرتوهای فرابنفش خورشید، ساختار پروتئین‌های عدسی چشم را می‌شکند و به از دست دادن خاصیت ارتجاعی آن کمک می‌کند و بنابراین، توانایی شما برای تمرکز روی چیزها از نزدیک را کاهش می‌دهد. این دلیل خوبی است که همیشه باید با استفاده از عینک آفتابی ضد اشعه ماوراء بنفش از چشمان خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

آیا می توان پیرچشمی را درمان کرد؟

هیچ راهی برای پیشگیری از پیرچشمی وجود ندارد، این بخشی طبیعی از پیری است. با این حال، روش های مختلفی برای اصلاح و درمان پیرچشمی وجود دارد.

فیلم .عمل کار گذاری کمرا برای اصلاح پیرچشمی Kamera corneal Inlay video

فیلم .درمان پیرچشمی با لنز سه کانونه زایس Zeiss Trifocal IOL video

فیلم .درمان پیرچشمی با لنز سه کانونه فاین ویژن FineVision trifocal IOL video
فیلم .درمان پیرچشمی با لنز سه کانونه پان اپتیکس PanOptix trifocal IOL video

فیلم .درمان پیرچشمی با لنز چند کانونه تکنیس Tecnis Symfony IOL video

فیلم .لنزهای مولتی فوکال یا چند کانونی برای اصلاح پیر چشمی Multifocal Intraocular Lenses video

فیلم .لیزر فمتوسکند اینتراکور برای اصلاح پیرچشمی Intracor Femtosecond Laser video

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/drnader1/domains/dr-naderi.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/drnader1/domains/dr-naderi.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373