نحوه شستشوی چشم ها بعد از لیزیک

نحوه شستشوی چشم ها بعد از لیزیک

چه زمانی می توانم بعد از لیزیک چشم هایم را بشویم؟.

 لیزیک یک عمل باورنکردنی است، در عرض چند دقیقه،.لیزر می تواند دید شما را اصلاح کند. اما پس از لیزیک، .باید احتیاط لازم انجام شود تا اطمینان حاصل شود که این عمل بهترین نتیجه را می دهد.
 برای شستشوی چشم ها و ورود آب به چشم، .بهتر است چند هفته بعد از لیزیک صبر کنید. این کار برای جلوگیری از ورود آب الوده به چشم است که می تواند منجر به عفونت .یا سوزش چشم شود. همچنین برای جلوگیری از جابجایی. و دررفتگی فلپ لیزیک .از موقعیت خود این احتیاط لازم است.
 اما با احتیاط و با تکنیک صحیح، .می‌توان پلک‌ها را کمی زودتر از آن شست و ترشحات اغشته به پلک ها را از بین برد. اما بیایید ابتدا بفهمیم که از چه چیزهایی و چرا باید اجتناب کرد.

اگر بعد از لیزیک آب وارد چشم شود، چه مشکی ایجاد می شود؟.

 در طول لیزیک، .یک فلپ درست در زیر سطح قرنیه ایجاد می شود. این فلپ.فضای بالقوه ای را برای ورود باکتری ها، گسترش و رشد آنها ایجاد می کند.
اما بسیار نادر است که بعد از لیزیک واقعاً عفونت ایجاد شود. لیزیک یک عمل بسیار تمیز است. تمام ابزارهای مورد استفاده کاملاً استریل می‌شوند و قطره‌های آنتی‌بیوتیکی که بعد از آن استفاده می‌شود می‌تواند مانع از نفوذ هر گونه باکتری شود.
اما احتمالاً بزرگترین دلیل نادر بودن عفونت پس از لیزیک (به غیر از ابزارهای استریل شده) این است که لیزیک خیلی سریع بهبود می یابد. بلافاصله بعد از عمل بین فلپ لیزیک و بقیه قرنیه فاصله وجود دارد. این شکاف یک راه ورود احتمالی برای باکتری ها ایجاد می کند. اما این شکاف در 2-3 ساعت اول پس از لیزیک بسته می شود. سطحی ترین لایه قرنیه شما، به نام اپیتلیوم، روی این شکاف رشد می کند تا آن را ببندد (و همچنین شروع به محکم کردن فلپ لیزیک در محل خود کند).نحوه شستشوی چشم ها بعد از لیزیک
اگر بعد از لیزیک آب وارد چشم شود
وجود این شکاف در کنار فلپ لیزیک مانند ایجاد خراش روی چشم است. با یک خراش روی چشم، درد و احساس جسم خارجی دارید. شما در ساعات اول بعد از لیزیک همین علائم را دارید. به محض از بین رفتن این علائم، به این معنی است که خراش یا شکاف توسط اپیتلیوم بهبود یافته است.
بنابراین، تا روز بعد، خراش لبه های فلپ لیزیک تا اندازه زیادی بهبود یافته است. اما ما باید در مورد چشمانمان حداکثر احتیاط را داشته باشیم.
علیرغم این واقعیت که اپیتلیوم روی لبه های شکاف فلپ بهبود یافته است، هنوز آنقدر قوی نیست. هنوز به طور بالقوه ممکن است “ترک های ظریفی” وجود داشته باشد که می تواند به باکتری ها اجازه دهد تا از ورای آنها عبور کنند.
اغلب باکتری ها از کجا می آیند؟ غیر اینکه چیز کثیفی روی چشمانتان بریزید، باکتری ها از طریق آب وارد چشم می شوند!
تا زمانی که قرنیه و اپیتلیوم به طور کامل بهبود نیافته اند، باید از وارد شدن آب به چشم جلوگیری کنیم.

شستشو می تواند چشم را تحریک کند.

اما جدای از باکتری های موجود در آب، مشکلات دیگری نیز در ارتباط با ورود آب به چشم وجود دارد. آب معمولاً آب خالص نیست. چیزها و مواد شیمیایی دیگری در آب وجود دارد.
این امر به ویژه هنگام شستن چشم ها بیشتر نمود می کند. رفتن صابون به چشم باعث تحریک چشم می شود. درست است، رفتن صابون در چشم همیشه چشم را تحریک می کند. اما بعد از لیزیک همه چیز فرق می کند.
همه افراد پس از لیزیک در کوتاه مدت خشکی چشم بیشتری خواهند داشت. در داخل قرنیه اعصاب کوچک و ریزی وجود دارد. این ها به ما کمک می کنند تا اشک های طبیعی تولید کنیم تا چشم هایمان را مرطوب نگه داریم. اما فلپ لیزیک و لیزر درمانی این ارتباطات عصبی را مختل می کند. بنابراین، تا زمانی که این اعصاب دوباره رشد کنند، خشکی چشم همه تشدید می یابد.
خشکی چشم می تواند منجر به تجمع التهاب در سطح چشم شود. چرا درمان خشکی چشم برای جلوگیری از ایجاد این التهاب مهم است؟ زیرا اگر التهاب شروع شود، این التهاب به نوبه خود باعث خشکی بیشتر چشم می شود.
اما خشکی چشم تنها چیزی نیست که می تواند باعث التهاب در سطح چشم شود. هر چیزی که چشم را تحریک می کند، مانند صابون، همچنین می تواند التهاب ایجاد کند زیرا چشم سعی می کند به محرک پاسخ دهد. این التهاب می تواند در کوتاه مدت باعث تحریک بیشتر شود و ترمیم چشم را در تلاش برای بهبودی پس از لیزیک به تاخیر بیاندارد.

با شستشو می توانیم چشم ها را مالش دهیم.

در نهایت، شستن یک مشکل دیگر در مورد فلپ لیزیک ایجاد می کند – امکان ایجاد اختلال در فلپ و دررفتگی یا جابجایی آن.
این موضوع به خصوص در هفته اول پس از لیزیک، یک دلیل کلیدی است که بهتر است از شستن چشم خودداری شود. هنگامی که چشمان خود را می شویید، ممکن است چشم ها بمالید.
مالش چشم ها بلافاصله پس از لیزیک باعث ایجاد اصطکاک روی فلپ لیزیک می شود و می تواند آن را از موقعیت خودش خارج کند.
این یکی از دلایل اصلی است که در هفته اول بعد از لیزیک باید از آرایش چشم خودداری شود. پاک کردن آرایش شامل مالش چشم است.
خطر اینکه مالش می تواند باعث حرکت فلپ لیزیک شود در هفته اول بیشترین میزان را دارد (و به ویژه در 24 ساعت اول پس از لیزیک بیشترین میزان را دارد). به تدریج با گذشت زمان، فلپ لیزیک در جای خود محکم تر می شود و این موضوع کمتر و کمتر می شود – مگر اینکه عمداً سعی کنید چشم ها را مالش دهید.

شستن ایمن پلک های چشم.

بشستشوی چشم ها بعد از لیزیک-Wash Eyes After asikنابراین از نظر امنیتی، در چند هفته اول پس از لیزیک، به طور کلی توصیه می شود از شستن چشم خودداری شود. اما اگر ترشحات چسبیده به پلک ها وجود داشته باشند باید چکار کنیم؟
با تکنیک مناسب، شستن ایمن فقط پلک ها پس از لیزیک امکان پذیر است (اگرچه همچنان بیش از 24 ساعت اول باید صبر کنم).
      هنگام شستن پلک ها باید جلوی آینه بایستید – به این ترتیب می توانید دقیقاً جایی را که در حال تمیز کردن آن هستید ببینید.
     با یک انگشت، پلک را از قرنیه دور کنید – این کار احتمال مالش قرنیه و فلپ لیزیک را کاهش می دهد.
     آب را روی چشم ها و پلک ها نپاشید، در عوض از یک دستمال مرطوب بدون صابون استفاده کنید. این کار از ورود آب به قرنیه و فلپ لیزیک جلوگیری می کند.
     به آرامی پلک ها را با این دستمال مرطوب تمیز کنید – پلک ها را مالش ندهید. نم زدن به پلک ها به تمیز کردن پوسته ها کمک می کند. مرطوب کردن پلک ها نیز تضمین می کند که چشم ها را مالش نمی دهید.
با پیروی از این روش، می توانید دور چشم را تمیز کنید و در عین حال از وارد شدن آب اضافی به چشم خودداری کنید و همچنین از مالیدن چشم خودداری کنید.نحوه شستشوی چشم ها بعد از لیزیک

خلاصه

شستن چشم ها به طور بالقوه می تواند مشکلاتی را پس از جراحی لیزیک چشم ایجاد کند. بهتر است چند هفته بعد از عمل صبر کنید تا مشکلی برای چشم شما ایجاد نشود. با این حال، می توان مژه ها را با تکنیک مناسب تمیز کرد که از ورود آب اضافی و مالش جلوگیری می کند.
برای کسب اطلاعات کاملتر و مشاوره و دربافت خدمات بیشتر برای جراحی لیزیک می توانید با مرکز چشم پزشکی دکتر نادری تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/drnader1/domains/dr-naderi.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/drnader1/domains/dr-naderi.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373