عمل لیزیک یا فمتولیزیک چشم نزدیک بین

عمل لیزیک یا فمتولیزیک چشم نزدیک بین

عمل لیزیک یا فمتولیزیک چشم نزدیک بین LASIK Surgery for Nearsightednessاگر هنگام رانندگی،.تماشای تلویزیون یا هر فعالیت دیگری که نیاز به دید واضح از راه دور دارد از عینک و یا لنز تماسی استفاده می‌کنید،.احتمالاً نزدیک‌بین هستید که به آن میوپی نیز می‌گویند. اما عینک و یا لنز تماسی تنها گزینه های شما نیستند.

نزدیک بینی چیست؟

افراد مبتلا به نزدیک بینی، .در مقایسه با تصاویر اشیایی که نزدیک تر هستند، .مانند کتابی که در حال خواندن آن هستید، .منوی رستوران یا پیامکی روی تلفن خود، .برای دیدن اشیاء دور، .دید ضعیف یا تاری را تجربه می کنند. این حالت یک مشکل بینایی بسیار رایج است که می تواند در یک یا هر دو چشم رخ دهد و اغلب نیاز به استفاده از عینک، .لنز تماسی یا جراحی عیوب انکساری برای اصلاح نزدیک بینی و از بین بردن تاری دید دور دارد.

نزدیک بینی چقدر شایع است؟

عمل لیزیک یا فمتولیزیک چشم نزدیک بین اگر نزدیک بینی دارید، .تنها نیستید. طبق گزارش موسسه ملی چشم، .تقریباً 41.6 درصد از کل آمریکایی ها نزدیک بین هستند که از دهه 1970 افزایش قابل توجهی داشته است. 30 تا 40 درصد بزرگسالان نزدیک بینی را تجربه می کنند که هم عوامل ژنتیکی و هم عوامل محیطی در ایجاد آن نقش دارند. یکی از عوامل محیطی که به نزدیک بینی کمک می کند، .تمایل به تمرکز بیشتر بر روی اجسام نزدیک است. نگاه کردن به تلفن، .صفحه نمایش کامپیوتر، .کتاب و تبلت برای مدت طولانی می تواند باعث طویل شدن کره چشم ها شود و نور را آنطور که باید خم نکند.
در طول چند دهه گذشته، .به ویژه در عصر گوشی های هوشمند و دیجیتالی شدن، .جای تعجب نیست که شیوع نزدیک بینی سریعتر از همیشه رشد کرده است. سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند که نیمی از جمعیت جهان ممکن است تا سال 2050 نزدیک‌بین باشند. دانستن علل، علائم و گزینه‌های مراقبت، .از جمله جراحی لیزیک برای نزدیک‌بینی، .مهم است.

چه چیزی باعث نزدیک بینی یا میوپی می شود؟

با نزدیک بینی، شکل چشم طوری است که به جای اینکه نور روی شبکیه شما متمرکز شود، نور در جلوی شبکیه شما متمرکز می شود که باعث تاری دید در فواصل دورتر می شود. نزدیک بینی همچنین می تواند زمانی رخ دهد که چشم از جلو به عقب بیش از حد طولانی شود یا اشکالی در شکل قرنیه یا عدسی چشم وجود داشته باشد.عمل لیزیک یا فمتولیزیک چشم نزدیک بین 
برای اینکه واضح ببینیم، .باید قرنیه و عدسی نور منعکس شده از اشیاء را برای ایجاد تصویر بر روی روی شبکیه متمرکز کنند. هنگامی که نور در جلوی شبکیه متمرکز می شود، .نزدیک بینی رخ می دهد. این برعکس دوربینی یا هاپروپی است که در آن نور به دلیل قرنیه با انحنای کم یا چشمی که از جلو به عقب خیلی کوتاه است، .در پشت شبکیه متمرکز می شود.

نزدیک بینی چه علائمی دارد؟.

 با نزدیک بینی، .ممکن است علائم زیر را تجربه کنید:.
     تاری دید در فواصل دور.
     سردرد.
     جمع کردن چشم ها برای دیدن اشیاء دور.

آیا نزدیک بینی با عمل لیزیک یا فمتولیزیک قابل درمان است؟.

بله، .در واقع اصلاح نزدیک بینی با جراحی لیزیک شایع ترین دلیل انجام لیزیک است.

نحوه انجام فمتولیزیک چگونه است؟

هنگامی که یک بیمار برای جراحی فمتولیزیک به کلنیک چشم می رسد تا نزدیک بینی را اصلاح کند، یک آرام بخش سبک برای کمک به آرامش به او ارائه می شود. سپس قطره های بی حس کننده در چشم چکانده می شود که احساس درد و همچنین میل به پلک زدن را از بین می برد. سپس اطراف چشم ها با بتادین شستشو داده می شود تا منطقه عمل عاری از میکروب شود و احتمال بروز عفونت بعد از عمل کاهش یابد.
سپس به آرامی بر روی تخت عمل لیزر دراز می کشید. دستگاه لیزر روبروی صورت شما قرار می گیرد. با این حال، ما به بیمار برای باز نگه داشتن چشم خود متکی نیستیم. در طول عمل، پلک توسط یک اسپکولوم استریل باز نگه داشته می شود. بیماران احساس فشار ناشی از اسپکولوم را توصیف می کنند اما درد ندارند.عمل لیزیک یا فمتولیزیک چشم نزدیک بین
نحوه انجام فمتولیزیک
یک فلپ (لایه) نازک از قرنیه با لیزر فمتوسکند ایجاد می‌شود تا بافت قرنیه را که با جراحی برداشته و تغییر شکل می‌دهند، .در زیر آن آماده شود. فلپ را به عقب برمی گردانیم و از بیمار می خواهیم که به نور قرمز یا سبز چشمک زن داخل میکروسکوپ لیزر  نگاه ‌کند و سپس .پالس‌هایی به قرنیه زده می‌شود که بینایی را اصلاح می‌کند. زمان واقعی لیزر برای تغییر شکل قرنیه، .بسته به میزان اصلاح مورد نیاز فقط چند ثانیه در هر چشم است.
در پایان عمل فلپ لیزیک و زیر آن با محلول سرم نمکی شستشو داده می شود. در پایان کار فلپ قرنیه با جای اول خود بازگردانده شده و لبه های آن خشک  می شود تا در جای خود مستحکم شود. این فلپ قرنیه بلافاصله شروع به بهبود و بسته شدن می کند. این مقدار زمان برای لیزیک برای نزدیک بینی تنها حدود 20 دقیقه است، .اصلاح تنها چند ثانیه طول می کشد و میانگین زمان بهبودی تقریباً 24 ساعت است. معمولا بیمارانی که برای نزدیک‌بینی فمتولیزیک انجام می‌دهند، .صبح روز بعد بینایی 20/20 یا بهتر دارند!

آیا جراحی لیزیک برای نزدیک بینی برای شما مناسب است؟.

اگر علاقه مند به اصلاح نزدیک بینی هستید، .مهم است که توسط جراح  لیزیک که عمل شما را انجام می دهد،. به طور کامل ارزیابی شوید.
در طول مشاوره، .ما از فناوری‌های پیشرفته خود برای آزمایش‌های تشخیصی، .غربالگری‌های غیرتهاجمی و بررسی‌های جامع بینایی استفاده خواهیم کرد. پس از تکمیل این آزمایشات، .شخصاً توسط دکتر نادری مورد ارزیابی قرار می گیرید و به شما توصیه می شود که آیا برای نزدیک بینی کاندیدای مناسبی برای لیزیک هستید یا خیر. در برخی شرایط، .جایگزینی برای عمل های لیزری حذف عینک  ( لیزیک، .فمتولیزیک، .اسمایل، اپی لیزیک، .لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی) ، .مانند لنزهای داخل چشمی فیکیک .یا “جراحی برداشتن لنز شفاف. (Clear Lens Extraction ) و یا “تعویض لنز داخل چشمی برای اصلاح پیر چشمی” ، .ممکن است برای شرایط شخصی شما توصیه شود. یا ممکن است به شما توصیه شود که در حال حاضر کاندیدای مناسبی برای هیچ روشی نیستید. در این صورت، .جراح شما دلیل آن را توضیح دهد تا شما به وضوح وضعیت خود را درک کنید.عمل لیزیک یا فمتولیزیک چشم نزدیک بین 

قدم بعدی را بردارید.

در مرکز چشم پزشکی دکتر نادری، .می‌توانید روی تجربه‌ای حساب کنید که ایمن، .راحت و در تمام مسیر خود به سمت دید بهتر به اثبات رسیده است. ما اینجا هستیم تا به سوالات شما پاسخ دهیم و در مورد گزینه های اصلاح بینایی شما،. از جمله لیزیک برای نزدیک بینی به شما مشاوره بدهیم.

منابع علمی:

Global prevalence of myopia and high myopia and temporal trends from 2000 through 2050. Ophthalmology. May 2016.

Emmetropisation and the aetiology of refractive errors. Eye. January 2014.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/drnader1/domains/dr-naderi.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/drnader1/domains/dr-naderi.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373