نزدیک بینی دوطرفه

نزدیک بینی دوطرفه (نزدیک بینی دو چشم)

نزدیک بینی دو طرفه Bilateral myopiaنزدیک بینی دوطرفه به چه معناست؟

نزدیک بینی (میوپی) یک اختلال بینایی است که باعث ایجاد مشکل در تمرکز بر روی اشیاء دور می شود. این عارضه در بین کودکان و بزرگسالان رایج است و می تواند در یک یا هر دو چشم رخ دهد. هنگامی که در هر دو چشم رخ می دهد، نزدیک بینی دو طرفه نامیده می شود.
اگرچه نزدیک بینی دو طرفه هر دو چشم را تحت تاثیر قرار می دهد، اما میزان نمره چشم برای هر چشم ممکن است متفاوت باشد.

چه چیزی باعث نزدیک بینی دو طرفه می شود؟

نزدیک بینی دو طرفه زمانی رخ می دهد که اندازه طولی هر دو کره چشم طولانی تر از حد طبیعی باشد یا زمانی که قرنیه و یا عدسی انحنای بیشتری داشته باشند. در موارد نادر، می تواند به دلیل محل عدسی و قرنیه نسبت به یکدیگر باشد. ترکیبی از این عوامل نیز می تواند مسئول نزدیک بینی دو طرفه باشد.
نزدیک بینی دو طرفه معمولاً در دوران کودکی تشخیص داده می شود و در صورت وجود سابقه خانوادگی این بیماری، احتمال بروز آن بیشتر است.

علائم نزدیک بینی دو طرفه

نزدیک بینی دو طرفه بر حدت بینایی هر دو چشم تأثیر می گذارد. این بدان معنی است که علائم معمولاً در هر دو چشم به طور همزمان تجربه می شوند. برخی از علائم رایج نزدیک بینی دو طرفه عبارتند از:
     تنگ کردن چشم ها برای دیدن واضح تر اجسام دور
     سردرد
بینایی با افزایش سن تغییر می کند، بنابراین این علائم می توانند به مرور زمان دوباره ظاهر شوند. این علامت اغلب نشان دهنده این است که نسخه عینک شما باید به روز شود. در برخی موارد، بینایی ممکن است در طول زمان در یک چشم ضعیف‌تر شود در حالی که چشم دیگر ثابت بماند.

نزدیک بینی دوطرفه چگونه تشخیص داده می شود؟

چشم پزشک از طریق یک معاینه جامع چشم، نزدیک بینی دو طرفه را تشخیص می دهد. این معاینه معمولی شامل ارزیابی سلامت کلی چشم و همچنین ارزیابی هرگونه عیوب انکساری است.

نزدیک بینی دوطرفه چگونه اصلاح می شود؟

نزدیک بینی دو طرفه را می توان با عینک های طبی یا لنزهای تماسی اصلاح کرد. جراحی انکساری (مانند پی آر کی یا لیزیک) نیز می تواند نزدیک بینی دو طرفه را اصلاح کند. با این حال، عمل جراحی اصلاح بینایی یک گزینه در بزرگسالی و پس از تثبیت نزدیک بینی است.

آیا نزدیک بینی همیشه دوطرفه است؟

نه همیشه. یک فرد ممکن است در هر دو چشم یا فقط یک در چشم نزدیک بینی داشته باشد یک فرد همچنین می تواند درجات مختلفی از نزدیک بینی در هر چشم داشته باشد. تغییرات نزدیک بینی دوطرفه عبارتند از:
     مونوویژن: (فقط یک چشم نزدیک بین باشد)
     شماره متضاد دو چشم: نزدیک بینی (میوپی) در یک چشم و دوربینی (هیپروپی) در چشم دیگر.

 انواع نزدیک بینی

 همچنین اشکال و درجات مختلفی از نزدیک بینی وجود دارد که ممکن است در هر دو چشم یا فقط یک چشم فرد نزدیک بین باشد. برخی از این فرم ها عبارتند از:
     نزدیک بینی پیشرونده: نزدیک بینی که سال به سال بدتر می شود
     نزدیک بینی بالا: نزدیک بینی با درجه 6.00- دیوپتر یا بیشتر
     نزدیک بینی پاتولوژیک: شکل شدید نزدیک بینی که شبکیه را تحت تاثیر قرار می دهد
     نزدیک بینی ثانویه: نزدیک بینی ناشی از یک بیماری جداگانه، مانند ضربه یا مصرف مواد مخدر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/drnader1/domains/dr-naderi.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/drnader1/domains/dr-naderi.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373