آیا نزدیک بینی کاملا قابل درمان است

آیا نزدیک بینی کاملا قابل درمان است

در حال حاضر هیچ راهی برای معکوس کردن نزدیک بینی (میوپی) وجود ندارد. نزدیک بینی معمولاً به دلیل تغییرات ساختاری پیشرونده در چشم ها رخ می دهد. این تغییرات قابل بازگرداندن نیستند، اما تاری دید ایجاد شده را می توان اصلاح کرد.  اگر به اندازه کافی زود تشخیص داده شود، می توان سرعت پیشرفت نزدیک بینی را کاهش داد.
آیا نزدیک بینی کاملا قابل درمان است Is it possible to reverse myopiaنزدیک بینی خطای انکساری چشم است. چشم‌های نزدیک‌بین، پرتوهای نور اشیاء دور را جلوی شبکیه متمرکز می‌کنند که باعث تاری دید از راه دور می‌شود.
دو نوع اصلی نزدیک بینی وجود دارد که بر اساس مکانیسم های ایجاد کننده عیب انکساری گروه بندی می شوند:
نزدیک بینی محوری (طولی) – چشم از جلو به عقب بسیار طولانی است، بنابراین نقطه کانونی ایجاد شده توسط قرنیه و عدسی در جلوی شبکیه قرار می گیرد. این رایج ترین نوع است.
نزدیک بینی انکساری – قرنیه و/یا عدسی بیش از حد انحنا دارند.  بنابراین پرتوهای نور را با زاویه تندتری خم می کنند و یک نقطه کانونی در جلوی شبکیه ایجاد می کنند.
از آنجایی که طول چشم و شکل طبیعی قرنیه/عدسی قابل تغییر نیست، نزدیک بینی نیز قابل تغییر نیست.
با این حال، عینک های طبی  و یا لنز های تماسی به راحتی می توانند تاری دید از راه دور را اصلاح کنند. البته آنها فقط در حالی که جلوی چشم هستند این کار می کنند و به محض برداشتن عینک یا لنز فرد تار می بیند.
نزدیک بینی
عمل های  جراحی لیزری چشم شامل لیزیک، فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی نیز گزینه های اصلاحی خوبی هستند. اکثر این روش ها با برداشتن بافت قرنیه از سطح چشم اثر خود را اعمال می کنند.
بسیاری از افراد جراحی انکساری را راهی برای معکوس کردن نزدیک بینی می دانند. با این حال، دقیق تر است که آن را به عنوان اصلاح بلندمدت در نظر بگیریم. برداشتن بافت قرنیه  انحنای سطح چشم را تغییر می دهد تا مثل عدسی اصلاحی عمل کند.
تا زمانی که نمره عینک فرد تثبیت نشود، هرگز نباید جراحی انکساری انجام شود. برای برخی افراد، نزدیک بینی می تواند تا بزرگسالی پیشرفت کرده و بدتر شود.آآیا نزدیک بینی کاملا قابل درمان است
نزدیک بینی که همچنان بدتر می شود، نزدیک بینی پیشرونده نامیده می شود. پیشرفت معمولا در اوایل کودکی شروع می شود و می تواند به آرامی یا سریع حرکت کند. هیچ راهی برای معکوس کردن پیشرفت نزدیک بینی وجود ندارد، اما راه هایی برای کمک به کند کردن آن وجود دارد. به این روش ها کنترل نزدیک بینی می گویند. بیشتر رویکردها بر کاهش رشد محوری در دوران کودکی و نوجوانی تمرکز دارند.

آیا نزدیک بینی کاملا قابل درمان استIs it possible to reverse myopiaعینک کنترل نزدیک بینی

 در مقایسه با عینک‌های معمولی تک‌بین، طراحی‌های جدید عدسی‌ها در کاهش سرعت پیشرفت نزدیک‌بینی در کودکان موفقیت‌آمیز هستند. این لنزها از فناوری DIMS و HALT برای کاهش سرعت رشد چشم با ایجاد فوکوس محیطی روی شبکیه استفاده می کنند.

لنزهای تماسی کنترل نزدیک بینی

این لنزهای ویژه برای کند کردن رشد محوری چشم طراحی شده اند. آنها مشابه عینک های کنترل نزدیک بینی عمل می کنند.

ارتوکراتولوژی

لنزهای Ortho-k تغییر شکل قرنیه در طول شب برای اصلاح موقت نزدیک بینی در روز بعد استفاده می شود. شواهدی وجود دارد که ارتوکراتولوژی می تواند رشد طول محوری را نیز کاهش دهد.

قطره چشمی آتروپین

قطره های آتروپین عضلات مسئول تطابق چشم را فلج می کند. آنها در کند کردن پیشرفت نزدیک بینی بسیار موثر هستند، اگرچه دلیل آن کاملاً مشخص نیست.

اصلاحات رفتاری

عادات بینایی سالم‌تر احتمالاً ساده‌ترین راهبردهای کنترل نزدیک‌بینی هستند که می‌توان از آنها استفاده کرد:.
     گذراندن حداقل 90 دقیقه در روز در خارج از منزل ممکن است خطر ابتلا به نزدیک بینی را کاهش دهد.
     استراحت های منظم در طول کار نزدیک طولانی مدت ممکن است پیشرفت نزدیک بینی را کاهش دهد.
نزدیک بینی پیشرونده می تواند منجر به نزدیک بینی بالا شود، بنابراین کاهش سرعت آن برای سلامت چشم در درازمدت حیاتی است. نزدیک بینی بالا خطر عوارض جدی را افزایش می دهد، از جمله:.
برای معاینه بینایی و کنترل و مدیریت نزدیک بینی، می توانید با مرکز چشم پزشکی دکتر علیرضا نادری برای معاینه کامل چشم پزشکی برنامه ریزی کنید.

منابع علمی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/drnader1/domains/dr-naderi.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/drnader1/domains/dr-naderi.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373